BlogList Malaysia

14 March 2012

GAPS Hanya Pandai Berkokok Tetapi Takut Bersabung

Hari ini, kenyataan Hadmizun Khairuddin yang mewakili sebuah NGO bernama Gagasan Anti Penyelewengan Selangor atau GAPS menyatakan kekecewaan mereka kononnya berlaku banyak penyelewengan di Selangor.

Antara contoh-contoh yang diberikan oleh Hamidzun adalah dalam isu pasir, isu Yayasan Selangor, PKPS dan isu PKNS.

Yang menghairankan saya sebagai rakyat Selangor adalah mengapakah Hamidzun dan GAPS tidak turut serta dalam prosiding Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan Selangor (Selcat) yang baru sahaja selesai minggu lepas.


Antara isu yang telah diperbincangkan adalah isu PKPS, isu Yayasan Selangor dan isu pentadbiran hasil pasir di Selangor.

Malahan, pada waktu itu sesiapa sahaja yang mempunyai bukti boleh memberi keterangan di dalam prosiding itu.

Malangnya, sepanjang prosiding tersebut, kelibat Hamdizun Khairuddin yang kononnya jaguh di dalam menentang penyelewengan di Selangor, tidak langsung kelihatan.

Namun beliau hanya berani membuat kenyataan di luar sahaja. Bila ada peluang untuk membuat kenyataan dalam prosiding Selcat beliau hilang entah ke mana.

Kerajaan negeri Selangor yang beliau nista dan fitnah pula bersikap berani menjual. Malangnya, Hamidzun pula bersikap tidak berani membeli.

Bagi saya, Hamidzun Khairuddin seperti “kaduk naik junjung”. Berperasan dirinya mulia tetapi hakikatnya dirinya cukup hina.

Hairan juga mengapa GAPS beliau ini diam seribu bahawa apabila skandal2 melibatkan pimpinan Umno terdedah. Di manakah GAPS apabila MB Selangor mendedahkan sumber kekayaan Ketua Pembangkang Selangor, YB Satim Diman, yang menjual tanah Melayu demi menjadi kaya, misalnya?

Sikap hipokrit Hamdizun dan GAPS ini boleh menjadikan mereka seperti “masuk tak genap, keluar tak ganjil” kepada rakyat Selangor. Ada atau tiada mereka ini tidak menguntungkan atau merugikan rakyat Selangor.

Kewujudan mereka hanyalah untuk memenangkan proganda murahan Umno dan Barisan Nasional semata-mata. Kewujudan mereka bukanlah untuk keuntungan rakyat Selangor mahupun menentang penyelewengan.

Hanya politik murahan Umno semata-mata menjadi asas perjuangan GAPS dan Hamidzun Khairuddin.

http://bm.harakahdaily.net/index.php/letter/8781-kenapa-gaps-tak-sertai-selcat


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas