BlogList Malaysia

04 February 2012

Orang Yang Dah Mati Mana Boleh Hidup Balik Hasan Ali Ooii..

Hasan Ali tekad tidak merayu kepada Majlis Syura Ulama PAS

"Saya menetapkan hati untuk tidak merayu terhadap pemecatan saya, malah, saya membantah pemecatan yang dibuat secara arbitari dan autokratik oleh PAS terhadap saya," tegasnya.

Tambahnya, pihak pimpinan parti juga tidak pernah memberikan sebarang surat atau pemberitahuan sama ada bertulis mahupun perjumpaan berhubung pemecatannya itu.

"Banyak kes disiplin sebelum ini yang melibatkan pemimpin dan parti, dan mereka diberi peluang membela diri berdasarkan prinsip "right-to-be heard", tetapi situasi itu tidak berlaku kepada saya," tambahnya.


"Selagi wujudnya parasit dalam PAS, saya tidak bersedia bekerja bersama-sama PAS," katanya dalam sidang media tersebut.

"Parasit tersebut merupakan pihak yang bertanggungjawab mengubah hala tuju PAS membentuk negara Islam kepada hanya fokus menawan Putrajaya," tambahnya.

Menurutnya lagi, selagi setiap kebaikan yang dilaksanakan Umno-Barisan Nasional (BN) itu dikatakan "agenda Umno," selagi itulah juga parasit berkenaan masih lagi menguasai PAS.

Hasan Ali turut menafikan kenyataan Ahli Parlimen PAS, Khalid Samad yang menyatakan dirinya merupakan parasit sebenar dalam parti tersebut dengan mengatakan "saya tidak bernah bersekongkol dengan DAP dan PKR, tidak memesongkan hala tuju PAS, dan tidak pernah menyokong membabi buta hasrat mereka untuk menawan Putrajaya."


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas