BlogList Malaysia

22 January 2012

Polis Malaysia...jangan jadi macam polis India....

Terasa benar, di Malaysia ni memang mengamalkan double standart yang sangat ketara. Ketidakadilan secara terang-terangan. Hingga menjadikan segolongan itu kebal dan tidak boleh ditembusi oleh kritikan-kritikan.

Puteri kesal sangat dengan sikap dan tindakan polis..( walau pun Puteri tahu, mereka bertindak atas arahan) tetapi tindakan tersebut melambangkan Malaysia bukanlah negara demokrasi yang adil apatah lagi kalau suara-suara mengkritik kerajaan UMNO/BN.

Awal tahun ini, kita dikejutkan dengan penangkapan seorang mahasiswa USM yang kononnya membuat kenyataan ugut meletupkan helikopter yang akan dinaiki oleh Tok Najib di laman sosialnya. Keluar di televisyen dan akhbar-akhbar, memberi amaran kepada orang ramai agar tidak mengeluarkan kenyataan berbau ugutan bunuh dan sebagainya kepada pimpinan-pimpinan.Puteri juga tidak berpihak kepada kenyataan-kenyataan ugut bunuh, ugut cedera atau apa jua yang melibatkan nyawa dan keselamatan seseorang tetapi Puteri kesal dengan sikap tidak adil terutama pihak polis dalam menangani isu ini.


Apa pula tindakan pihak polis terhadap Mohd Safuan Hilmi yang terang-terangan mengeluarkan kata-kata hendak membunuh Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat. Siap dengan memberi jaminan sanggup dihukum agar Tuan Guru dapat dibunuh. Adakah ini boleh dikatakan gurauan..kalau nak letup helikopter yang dinaiki Tok Najib tidak diterima sebagai gurauan...jadi yang pasal nak bunuh Tuan Guru..apa pulak?



menganggap gurauan mahasiswa USM itu boleh menggugat keselamatan negara...macamana pula dengan gurauan Mohd Safuan Hilmi itu...tidak ke Tuan Guru itu merupakan Menteri Besar Kelantan kalau tidak pun menghormati beliau sebagai Mursyidul Am PAS.

Begitu juga dengan kes bakar gambar Menteri Besar Perak. Cepat sungguh polis mengambil tindakan, walhalnya ada yang bersikap kurang ajar,,kencing atas gambar Menteri Besar Kelantan...polis buat-buat pejam mata.

Kalau nak tunjuk, kita ni telus, adil dan mengambil kira keselamatan negara, polis kena bersikap adil dan jangan dipengaruhi mana-mana pemimpin politik atau lebih sesuai jangan hanya jadi polis UMNO/BN. Anda semua polis Malaysia dan bertanggungjawab kepada setiap rakyat Malaysia tanpa mengira fahaman politik. Jangan jadi polis India yang hanya menjaga pimpinan atasan India dan sanggup menindas rakyat tanpa mengenal erti keadilan.

Jangan biarkan pemimpin-pemimpin UMNO/BN hamprak menjadikan polis seperti kuda tunggangan atau robot kontrol. Tunjukkan kewibawaan anda. Ingatlah...UMNO/BN bukannya akan menungkat langit memerintah Malaysia sampai hari kiamat...bila Pakatan Rakyat ambil alih..anda-anda semua akan dinaungi oleh Pakatan Rakyat pulak..

Puteri : Polis sedia berkhidmat..untuk negeri dan rakyat...jangan pula jadi macamni...polis sedia berkhidmat..untuk UMNO yang jahat....

Oleh : PUTERI BULAN

http://kedahla.blogspot.com/2012/01/polis-malaysiajangan-jadi-macam-polis.html



Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas