BlogList Malaysia

04 November 2011

Kerajaan Malaysia Patut Saman Akhbar Australia Yang Memfitnah Najib

Akhbar The West Australian di Australia telah melaporkan bahawa anak gadis Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak telah berbelanja sehingga RM195,000.00 (AUS60,000) di pusat membeli-belah terbesar Australia, David Jones.

Perdana Menteri terpaksa membuat kenyataan yang anak gadisnya tidak berada di Perth, Australia pada masa itu.

Adakah akhbar tersebut telah membuat pembohongan dan melemparkan fitnah terhadap Perdana Menteri kita? Jika ini benar-benar berlaku, diharap agar kerajaan Malaysia tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan keatas akhbar tersebut bagi menjaga nama baik negara.


Najib: Isteri saya tidak beli apapun barang kemas

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjelaskan bahawa anak perempuannya bukan berada di Australia semasa beliau menghadiri mesyuarat ketua-ketua kerajaan Komanwel (CHOGM) di Perth, baru-baru ini.

Justeru, katanya orang ramai sepatutnya tidak terpedaya atau terbabit menyebarkan pembohongan.

"Jangan percaya atau sebar pembohongan. Malah, anak perempuan saya tidak berada di Australia dan isteri saya (Datin Seri Rosmah Mansor) tidak membeli apapun barang kemas," kata Najib dalam Twitter terbarunya yang dipetik Bernama.

Awal minggu ini, laporan berita di The West Australian, mendakwa anak gadis perdana menteri membelanjakan A$60,000 (RM195,000) semasa membeli-belah di David Jones, antara gedung terbesar di Australia.


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas