BlogList Malaysia

02 June 2011

Nizar Vs Husam - Fitnah Paling Bodoh Dari Blogger Umno

NIZAR JAMALUDDIN CUBA JATUHKAN HUSAM!!!

Semua orang tahu, Nizar Jamaluddin, bekas Menteri Besar Perak adalah seorang oportunis dalam PAS. 'Kejayaannya' menjawat jawatan Menteri Besar Perak selama 11 bulan, benar-benar telah mengubah dirinya. Nizar melihat puncak kuasa sebagai satu perkara yang wajib bahkan perlu dikaitkan dengan Islam dan ayat-ayat al Quran.

Manakala Husam Musa pula, sebagaimana yang diketahui, seorang yang sangat licik, meskipun tidak memiliki jawatan utama dalam PAS ekoran kekalahannya di tangan Nasharuddin Mat Isa pada pemilihan 2009. Pun begitu, dalam tempoh 2 tahun itu jugalah, Husam menyusun gerak, mengatur orang-orangnya, berkempen secara halus dan hampir berselindung, dan akhirnya mengambil keputusan untuk merebut jawatan Naib Presiden.


Husam Musa adalah halangan utama Nizar Jamaluddin untuk mendaki puncak kuasa sepantas mungkin. Wibawa Husam Musa untuk jawatan Timbalan Presiden, sebenarnya jauh lebih besar berbanding Nizar. Sebabnya, Husam Musa mempunyai sokongan sepenuhnya daripada Nik Abdul Aziz Nik Mat. Sedangkan Nizar pula hanya mempunyai sokongan Nga-Ngeh Perak yang begitu seronok apabila Nizar mengikut sahaja sebarang perintah mereka walaupun mereka tahu, kemarahan orang Melayu-Islam akan meluap-luap ekoran tindakan Nizar yang ibarat seperti orang tongong diberikan andang.

Dan kerana itulah, Nizar mengatur gerak untuk memastikan Husam Musa tidak boleh menjadi Naib Presiden. Cerita-cerita tentang Husam Musa yang beredar di kalangan orang awam bahkan di tangan orang bukan PAS sekarang, khabarnya mempunyai hubung kait yang rapat dengan Nizar Jamaluddin.

Maka timbul persoalan, apakah Nizar sebenarnya sangat tahu tentang kegiatan Husam Musa? Adakah Nizar tahu, lubang manakah yang boleh menyerembabkan Husam Musa tetapi Nizar memilih untuk bertindak pada saat-saat akhir?

Setakat kini, para pemimpin PAS boleh menafikan apa-apa sahaja cerita buruk tentang pemimpin mereka, namun beberapa keping kertas yang mempunyai 'tangan' Nizar di atasnya, sudah pun sampai ke perwakilan. Dan di atas kertas-kertas tersebut tercatat nama-nama kesemua leftenan, proksi utama, rakan subahat, modus operandi dan angka bagi perbelanjaan yang telah dikeluarkan oleh Husam Musa untuk kempen kali ini.

Kesahihan dakwaan tersebut masih tidak ada bukti. Namun seorang lelaki yang bernama Azli dikatakan menjadi balaci untuk mengedar kertas-kertas berkenaan!

Blog Pencacai



SPONSOR BLOGLIST DI BAWAH
Photobucket

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas