BlogList Malaysia

04 May 2011

MCA Cuba Kelentong Rakyat.. Macam La Rakyat Bodoh Sangat

MCA: Kami Ikut Demokrasi, Bukan Ugut Pengundi Cina

KUALA LUMPUR 4 MEI : MCA hari ini menegaskan keputusannya tidak mahu menerima jawatan dalam Kabinet jika gagal mendapat sokongan pengundi Cina pada pilihanraya umum akan datang bukan satu ugutan untuk mendapatkan undi kaum itu.

Timbalan Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata pendirian parti itu sesuai dengan prinsip demokrasi dan untuk menghormati keputusan pengundi kaum Cina.

Ramai pihak sebelum ini menyifatkan keputusan MCA itu seolah-olah untuk memaksa pengundi Cina supaya menyokong parti itu jika tidak mahu kehilangan perwakilan dalam Kabinet.


Perdana Menteri Najib Razak sendiri bersetuju dengan keputusan MCA berkenaan yang dibuat berikutan penolakkan pengundi Cina terhadap BN pada pilihanraya negeri di Sarawak bulan lalu.

“Majlis Presiden MCA memutuskan bahawa MCA akan menarik diri sepenuhnya daripada semua jawatan dalam kerajaan pada semua peringkat jika parti kami gagal mendapatkan mandat pengundi Cina pada pilihanraya umum akan datang,” kata Liow beliau.

“Keputusan ini dibuat selepas pertimbangan yang mendalam dan tidak ada kaitan dengan apa yang disebut sebagai politik perkauman,” tambah beliau.

Liow mendakwa keputusan itu menerima sokongan meluas akar umbi MCA di seluruh negara.

Presiden MCA Chua Soi Lek menyalahkan kepimpinan parti sebelum ini kerana menerima jawatan dalam Kabinet walaupun parti itu tewas teruk pada pilihanraya umum yang lalu.

Meskipun membuat tuduhan itu, Chua sendiri mencadangkan anaknya untuk diangkat menjadi Timbalan Menteri dalam Kabinet Najib pada tahun lalu.

Chua sendiri menerima perlantikannya sebagai Pengerusi Suruhanjaya Pelabuhan Pulau Pinang.


SPONSOR BLOGLIST DI BAWAH
Photobucket

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas