BlogList Malaysia

31 January 2011

Terima Kasih Dari Cikgu Mala

Apa lagi yang mampu saya ucapkan selain daripada ucapan terima kasih cikgu. Allah jualah yang dapat membalas segala jasa dan pengorbanan cikgu sekeluarga dalam mempastikan syiar Islam dinobatkan di negara ini melalui pilihanraya di DUN Tenang.

Kekalahan kali ini sebagai mana di Galas, memang perit buat kami, tetapi itulah yang dilihat pada masa ini. Namun, kami tetap bersyukur dengan ketentuan Illahi. Pada kami, Allah jugalah yang mengetahui sebab sesuatu ketentuan itu.

Keputusan PRK kali ini, sebagaimana PRK yang lepas-lepas juga menyatakan bahawa masih ada lagi sekelumit jiwa orang-orang yang beriman dan orang-orang yang yakin kepada Islam. Inilah yang penting kerana itu adalah rahmat Allah.


Pada kami, apalah yang dapat kami buat jika tidak ada orang seperti cikgu? Apakah yang dapat kami tunjukkan kepada Allah tentang usaha dalam melaksanakan fardu kifayah kami? Dengan adanya orang-orang seperti cikgu, telah mampu menyelamatkan kami dan umat Islam di negara ini dan negara ini amnya.

Kewujudan cikgu, telah memenuhi perintah Allah yang mana antara maksudNya; " Hendaklah ada di kalangan kamu, golongan yang menyeru kepada kebaikan dan mencegah daripada kemungkaran."

Saya lupa daripada surah mana ayat itu tetapi itulah yang selalu didendangkan oleh kumpulan tabligh ketika memberi taklim di tempat saya.

Cikgu, cikgu tidak bersendirian. Cikgu pun maklum. Seri Kandi seperti cikgu akan wujud malah sentiasa ada dalam mana-mana kelompok masyarakat. Dalam masa yang sama, kumpulan syaitan tetap ada dan sentiasa berusaha untuk melemahkan malah menghapuskan iman kita. Mereka memang ramai, dan memang pun kerana penghuni neraka itu memang ramai.

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas