BlogList Malaysia

23 October 2010

Islamic Fashion Festival - Jawapan Balas Untuk Panglima Perang Cyber




Hoi PPC, err silap.. assalammualaikum PPC,


Suka nya saya menulis artikel ini adalah untuk menerangkan dan menunjukkan betapa bebalnya anda ketika berhujah. Jangan marah saya ppc. saya sekadar bersikap jujur ketika menyampaikan luahan kebenaran.


Merujuk kepada posting ' kelakar giler wa cakap luee' saya ingin jelaskan beberapa kekeliruan fakta yang ppc tak faham, tapi dia buat2 macam dia faham. Malahan siap ada yang mencabar saya dalam blog saya pula tue.. hahahahah.. panglima perang cyber? apa yang panglima nya? kat mana perang nya? apa yang so-cyber nya? Panglima Bebal terlampau lebey sesuai saya rasa.. hahahah opss terjujur..


1. Takde sapa cakap IFF monaco tue di buat di malaysia. Sapa cakap? Aku cakap? Ko cakap? Dia cakap? Rosmah cakap? Sapa cakap? Ke ko yang sangka sendiri?


2. IFF tue, diasaskan oleh Datuk Reza shah, betul. semua tahu. aku tahu (sejak kes IFF neh kecoh, aku baru tahu) ko tahu, tah ble ko tahu, aku pun tak tahu, dan ramai gak aku percaya kat luar sana dah tahu..


3. Tapi, siapa penaung kepada IFF? Datin Rosmah, selaku penaung, ataupun 'tempat engkau berpaut' sudah tentula, dia ada kuasa, sedikit sebanyak. Ingat kalau tak berkelayakan boleh ke jadi penaung? IFF neh mempunyai laluan mudah ke mana2 negara, disebabkan peranan datin rosmah mansur selaku isteri perdana menteri, tak lupa juga ada beberapa badan kerajaan menjadi penaja kepada IFF (duit rakyat tue).


4. Jadi, kenapa tidak rosmah tetapkan satu garis panduan yang jelas, bagaimanakah satu-satu Islamic fashion show patut di anjurkan? Bukan dia tak mampu.. dia boleh 'kasi' duit, dia boleh tetapkan venue kat sana kat sini.. almaklumla dia suka sangat keluar negara.. so rasanya nak tetapkan satu2 garis panduan, adalah kerja yang amat remeh bagi dia, soalnya dia nak dengan taknak aje.. dia ada kuasa, buka je mulut, bagi arahan confirm semua owang dengar beb..


5. Apa? kat monaco? so? kat monaco boleh buat islamic fashion show yang buka aurat ke? untuk pengetahuan ko IFF neh milik malaysia. IFF membawa nama dan imej pakaian muslim dalam negara. Visi IFF neh mudah aje, iaitu, memperluaskan lagi persepstif fashion muslimin dan musliman, menurut syariat islam. (yang neh aku pandai2 tambah sendiri, tang syariat islam tue, kalau bukan, tue mmg dasat la jawabnya)


6. Tak kirala venue dia kat mana, malaysia ke, luar malaysia ke, angkasa raya ke, yang penting IFF membawa nama malaysia, dan membawa nama rosmah kat luar negara. Kalau IFF tue berjaya ada ke dia puji ko? ke puji aku?harammmm.. dia puji sapa? rosmah gak.. datok reza gak. Dengan bangga rosmah diberikan peluang untuk merasmikan majlis tersebut.


7. So, kalau owang yg pertama dapat pujian bila IFF neh berjaya, adakah patut bahawa owang yg pertama neh jugala yg harus dikecam ketika mendapat kritikan ? ehh.. ble puji ko nak nama ko kedepan, ble di keji ko cari owang len utk backup ko. Mana boleh macam tue beb.. adalah sangat tidak adil disitu. Rosmah haruslah bertanggungjawab dan bersikap prihatin.


8. IFF dah dianjurkan banyak kali. Di beberapa buah negara. Penganjuran IFF di monaco ialah IFF yg paling teruk dalam sejarah IFF. Sebelum2 ini, meskipun 100% tidak menepati syariat islam, tetapi boleh dimaafkan kerana kesalahan 'minor'. Ini berbeza dengan penganjuran nya di monaco. Kesalahan2 besar neh, cukup mengoncangkan ahti umat islam. Menghina Nabi saw, adalah perbuatan biadap. Selaku penganjur, penaung, penaja dan pemberi wang, bila dia nampak fashion-fashion yang diperagakan tidak memenuhi piawaian islam dia buat apa? apsal dia duduk, bergelak ketawa aje? Takde nampak macam dia sensitif dengan isu ini pun.


9.Untuk pengetahuan kau, tuan rumah ialah Malaysia. Bukan monaco beb.. mana fakta yang ko cedok aku pun taktahu.. Ko tahu tak kat india ada satu festival film yang diberikan nama filmfare? ko tahu tak konsep filmfare tue macam mana? Buat majlis anugerah kat luar negara, tapi penganjuran dia hak india, manakala negara terbabit di anggap tetamu khas. Konsep yang sama diterapkan dalam IFF. Tuan rumah ialah malaysia. Monaco ialah tetamu. Ketika aku mula2 tgk benda neh pun aku sangka benda neh kat malaysia. Tapi bila aku baca balik dan tonton semula video neh baru aku faham. Dan dia cakap macam malaysia neh tuan rumah, blablabal.. dalam ucapan.. seolah2 event neh kat malaysia tapi rupanya bukan. So? Dah malaysia tuan rumah yang ko bebal2 sangat nak salahkan monaco tue buat apa? ko ingat monaco tue ada masa ke nak buat islamic fashion show kalau dowang tue tak islamik?


10. Satu benda aku nak tegur ialah, dah la benda neh di anjurkan oleh malaysia, cubala pakai model2 yang ada rupa2 owang malaysia.. bagi la job kat model2 muslimah malaysia. Ataupun model2 dari malaysia. sekurang2nya duit masuk gak dalam negara. Neh tidak dok bagi duit kat negara luar aje apa kes? Sepatutnya setiap pereka fashion yang terpilih untuk menyertai fashion neh, patut disyaratkan at least 30% model mereka mesti berasal dari malaysia, barulah berkembang sket pendapatan dalam negara.


11.Pereka fashion yang terpilih pulak, takde langsung nama-nama islam nya. Tapi nama fashion, islamic fashion show. Aku bukan nak bias ke apa, tapi pada aku, hanya owang islam yang lebih faham dan lebey arif, tentang konsep pakaian islamik.


12. Ko tau tak tourism malaysia terlibat dalam IFF. kalau taktahu pergila amek tahu, apa dan sejauh mana keterlibatan tourism malaysia neh. Berapa jumlah wang nya dan etc. elok untuk kita semua amek tahu, sejauh mana wang2 rakyat melancong ataupun melencong.


13. pada majlis tersebut, rosmah ada sumbangkan wang, bukan wang dia, tapi wang hasil collection. Konon nya wang itu untuk rakyat sarawak, entah betul entah tidak aku pun tak tahu, tetapi setakat neh belum pernah dengar lagi la kalau ada rakyat / masyarakat penan yang di bantu.. boleh baca sini


14. sila lihat video ini before comment apa2 yg bodoh kat sini.


15. lepas tue kan, sila baca kutukan ini.


16. Banyak hasil kutipan fashion show neh kan? baca ini kalau tak percaya. Persoalan nya ialah, sampai tak wang2 tersebut kepada rakyat? Wang rakyat digunakan utk anjur satu benda yang takda satu manfaat pown utk rakyat.. hahaha lagi mau sokong ke?


17. Eh, monte carlo tue apa? tak boleh ke cari tempat yang senonoh sket bila nak anjur fashion show neh? eh lupa, fashion neh pown fashion tak senonoh.. baca sini


18. cuba la sekali dalam seumur hidup ko jangan membela kezaliman umno.


19. Daripada ko sibuk pecah kepala fikir pasal masalah rosmah, baik ko sibuk cari idea macam mana nak tipu rakyat pasal warisan merdeka tower tue. lagi ada faedah nya. Dengar cerita pnb guna dana sendiri, betul ke? dari mana dia dapat dana tue? eh apsal lak si najib bentangkan kat belanjawan negara kalau tak guna wang rakyat? eh. tahla, gi la ko cari idea cam neh nak spin kata2 pemimpin2 ko tue.. hahahahhaa..


20. Last, sila baca sini, sumber? utusan malaysia beb, rosmah bangga tue, kata berjaya sesangatlah penganjuran fashion tue.. kahkahkah.. kannnnnnntoiiii!

Ameno : Jelas, wala' pada Allah swt, bukan pada mana2 pemimpin. ingat tue.

Sumber - Ameno World

5 Komen :

Anonymous ,  October 23, 2010 at 3:32 AM  

IFF kat m'sia mmg islamic dah tak bercanggah kononya ngan islam.. contohnya tgk je ar pakaian Rosmah sendiri dan siti nurhaliza.. islamic tak? ngeeeeh..

so, ade blogger umno nak komen?? huhu


-Amri-

Panglima Perang Cyber October 23, 2010 at 6:02 AM  

nak komen ke tak ni...

nampak copy paste malas jgk nak layan...

cuma pegilah cari jawapan bahawa IFF tu masa dibuat di malaysia ok.

yang kat monaco pun bukan semua terbelah dada seksi.


ada seorang dua yang reka pakaian tak ikut konsep.


salah pereka bukan salah rosmah.


jangan lupa memperkenalkan model pakaian islam satu cara dakwah kepada bukan islam secara tak langsung.


gambaran islam hanya berjubah dan berwarna hitam pakaiannya akan terhapus.

perang psikologi kena dijawab dengan psikologi juga.

ia juga memerlukan wang tetapi wang yang tidak merugikan islam, atau negara malaysia.


bahkan membawa keuntungan kepada imej Malaysia dan Islam.


ada faham ?

Anonymous ,  October 23, 2010 at 6:40 AM  

ppc,

kalau dah jenis hati di butakan dengan duit dan bu*** jangan lah nak bercakap hal agama, tunggulah, kalau kita mengaku islam, kita tau apa akan menunggu kita di sana nanti. pada ketika itu tiada dolak dan dalih lagi. tak lama tak kan umur sampai 100 tahun pun

Anonymous ,  October 23, 2010 at 9:38 AM  

ORG PAS CAKAP AJAA. JUMPA BETINA HABIS DI SESAHNYA...SUDAH LAH KAT SERAMBI MEKAH PUN BYK BENDA HARAM LEH KITA JUMPA.. BUANG ANAK/KHALWAT/HISP GAM/DADAH/CURI MOTO/G GOLOK KOCAK.. BUAT LAH NEGERI PAS TU CONTOH AGAR BN MALU..INI TIDAK LEBIH TERUS DARI BN BUAT APA...

Anonymous ,  October 23, 2010 at 12:49 PM  

Anon 9:38 dah tak leh nak berhujahlah tu, mula buat perangai Menteri Tanglung vs DSAI, merepek meraban keluar tajuk. Kalahlah tu...... ha... ha...ha...

Ahli UMNO ni ada satu identiti yang sama... bila takleh hujah mulalah merepek meraban.... baik menteri mahupun ahli cabuk sama jeeeeeeeeee.

Isu IFF, aku tetap salahkan Rosmah sebab memang tak Islamic langsung. Sepatutnya bila fesyen show yang ditaja tak memenuhi kehendak Islam, dia wajar protes dan keluar dari majlis tu.... kemudian buat 'press statement' mencela pihak pereka fesyen yang mencemar nama baik Rasullah. Barulah boleh selamat diri dan selamatkan UMNO...... ini tak diam sahaja makna meredhakan dan bersubahat dengan penghinaan ke atas Rasullah.

UMNO.........bodoh.

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas