BlogList Malaysia

07 July 2018

PKR Tak Patut Terima Keahlian Ismail Kassim

PKR Perlis pula tolak penyertaan Ismail Kassim



Keputusan anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tambun Tulang, Datuk Ismail Kassim menyertai PKR menerima tentangan keras parti itu di Perlis selepas permohonannya menyertai Parti Pribumi Bersatu (BERSATU) ditolak kira-kira dua minggu lalu.

Pengerusi PKR Perlis, Mohammad Faisaol Abd Rahman berkata, Pakatan Harapan (HARAPAN) sepakat untuk tidak menerima mana-mana ADUN atau anggota parlimen Umno, khususnya adik kepada bekas menteri besar Perlis itu.

"Kita tidak mahu ada unsur cuci kaki dengan mengambil langkah masuk PKR. Sudah cukup negara ini dicemari dengan pelbagai salah laku sebelum ini.

“Hari ini Pakatan Harapan di bawah kepimpinan Tun Dr Mahathir terpaksa berhempas pulas memulihkan negara dari kekotoran yang di tinggalkan BN.

“Kenapa baru sekarang nak keluar dari Umno? Sikap ini tidak ubah seperti membeli "insuran perlindungan diri,” kata Fisol dalam kenyataannya, hari ini.

Fisol pada masa sama turut mempersoalkan tindakan PKR Kedah menerima borang keahlian tersebut .

Terdahulu, Malaysiakini melaporkan Ismail dijangka menyertai PKR, hujung bulan ini selepas permohonannya untuk menyertai BERSATU ditolak.

Ismail yang sudah meninggalkan Umno hujung bulan lalu berkata beliau mempertimbangkan untuk menyertai PKR kerana acuan parti tersebut tidak seperti parti lamanya.

Difahamkan, Ismail memutuskan untuk menyertai PKR Kedah di bahagian Pokok Sena, namun sehingga kini masih belum mendapat maklum balas daripada pucuk pimpinan PKR negeri dan pusat.

Pengerusi PKR Kedah Dr Azman Ismail mengesahkan pihaknya sudah menerima permohonan daripada Ismail, namun menegaskan keputusan hanya akan dibuat oleh biro politik parti itu.

“Saya boleh sahkah beliau sudah menghantar borang permohonan untuk menyertai PKR menerusi PKR bahagian Pokok Sena. Sama ada keputusan itu diterima atau tidak bergantung kepada keputusan biro politik PKR,” katanya kepada Malaysiakini.

Sementara itu sumber dalaman biro politik PKR memaklumkan pihaknya tidak menerima penyertaan Ismail kerana beliau mendapat mandat berbeza dari rakyat.

“Secara prinsipnya, kita tidak menerima orang seperti mereka (lompat) kerana mereka mendapat mandat berbeza (dari rakyat).

"Kita hormati mandat rakyat, dia tidak seharusnya diterima,” katanya.

1 Komen :

Amuraria July 8, 2018 at 8:48 AM  

Tolong tolong tolong jangan terima spesis katak2 pelompat ni semua , mereka ini hanya akan bawa masalah ,sekian wasalam

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas