BlogList Malaysia

15 July 2018

Dua Bekas EXCO Perlis Sertai PPBM



BEKAS EXCO Perlis, Datuk Seri Diraja Syed Razlan Syed Putra Jamalullail (dua kanan) bersalaman dengan Pengerusi PPBM Perlis, Amier Hassan selepas menyerahkan borang keahlian PPBM.- Foto Dziyaul Afnan Abdul Rahman


ARAU: Dua bekas EXCO Perlis antara lebih 900 ahli UMNO yang menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) bahagian Arau sejak bulan lalu.

Bekas wakil rakyat Barisan Nasional (BN) itu adalah Datuk Seri Syed Razlan Syed Putra Jamalullail yang juga bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pauh dan bekas ADUN Guar Sanji, Jafperi Othman.

Pengerusi PPBM Perlis, Amier Hassan, berkata keahlian Syed Razlan diterima pada hari ini selepas bekas ahli Parlimen Arau itu mengemukakan permohonan tiga minggu lalu.

"Pengalaman beliau khususnya dalam bidang pertanian diharapkan dapat membantu melonjakkan ekonomi dalam bidang berkenaan di negeri ini.

"Beliau memasuki PPBM bukan untuk mencari kedudukan tetapi membantu parti. Sebelum ini saya menawarkannya sebagai Ahli Jawatankuasa (AJK) Bahagian tetapi beliau tolak kerana ingin menumpukan kepada pertanian," katanya, hari ini.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas Majlis Kesyukuran dan Ramah Mesra PPBM di kediamannya di sini, hari ini.

Pada majlis itu juga Ahli Majlis Tertinggi PPBM, Wan Saiful Wan Jan turut diumum sebagai Setiausaha PPBM Perlis.

Amier yang juga Ketua PPBM Bahagian Arau, berkata permohonan Jafperi untuk menjadi ahli PPBM Arau sebelum ini pernah ditolak dan diterima semula pada bulan lalu.

"Selepas mendengar nasihat Perdana Menteri (Tun Dr Mahathir Mohamad), mereka (bekas ahli UMNO) perlu diberi sedikit masa untuk perubahan. Kita bagi masa kepada mereka untuk jadi lebih baik," katanya.

Sementara itu, mengulas mengenai hasrat ADUN Tambun Tulang, Datuk Ismail Kassim yang mahu menyertai PPBM tetapi ditolak, Amier berkata, pintu untuk adik kepada bekas Pengerusi Perhubungan UMNO Perlis, Datuk Seri Shahidan Kassim itu masih terbuka.

"Jika saya tolak tidak bermakna beliau tidak mempunyai tempat di PPBM. Beliau berhak merayu kepada PPBM Pusat.

"Pusat menentukan bukan saya. Saya hanya meletakkan satu garis panduan untuk tidak menerima tetapi ada pengecualian... pengecualian itu biarkan pimpinan pusat yang tentukan," katanya.


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas