BlogList Malaysia

03 January 2017

SPRM harus siasat pembelian Porsche Annuar Musa

Gambar hiasan


SHAH ALAM - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) digesa untuk menyiasat pembelian kereta Porsche Panamera milik Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Annuar Musa sebagaimana didedahkan Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim.

Ketua Armada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata, Annuar juga perlu tampil menjawab isu itu.

"Tan Sri (Annuar Musa) harus mohon maaf kepada Tunku Ismail dan menjawab tuduhan penyelewengan wang rakyat Kelantan berkenaan pembelian Kereta Porsche Panamera milik Tan Sri," katanya dalam satu kenyataannya hari ini.

Terdahulu, Tunku Ismail dalam catatan terbaharu di Facebook Johor Southern Tigers dengan berterus terang mendakwa Anuar Musa tidak menjalankan amanahnya ketika zaman Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi Perdana Menteri.

"Pandangan ikhlas dari saya, dulu masa Tun Dr Mahathir (Mohamad) bagi awak duit yang banyak untuk menangkan kembali Kelantan, untuk anda gunakan wang tersebut sebaiknya demi kebajikan rakyat, bukan untuk beli sebuah kereta Porsche Panamera," jelas Tunku Ismail yang mesra disapa TMJ.

Teguran TMJ itu rentetan daripada tindakan Anuar yang mempertikaikan mengenai fasiliti milik  Kelab Bola Sepak Johor Darul Ta'zim (JDT).

Dalam masa yang sama, kenyataan itu juga merujuk Annuar yang dilapor mempertikaikan pendirian Persatuan Bola Sepak Melaka United (MUSA) supaya FAM ditadbir secara proksi.

Tunku Ismail turut merujuk kegagalan pasukan Kelantan dalam berdepan masalah kewangan ketika diterajui Annuar.

- sinar harian

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas