18 December 2012

Fahtul Bari ni bodoh ker apa?-Bhg ii

Fathul bari melalut lagi, menempelkan kebodohannya lagi, kali ni lebih dasyat kerana merapu mengenai amanat Hadi 31 tahun lalu.Katanya TGHA perlu minta maaf secara terbuka kepada UMNO dan seluruh rakyat Malaysia kerana mengkafirkan UMNO yang ternyata meleset.Apa yang meleset dan apa yang tidak meleset tak tahu lah pulak.Sebaliknya pula Fathul Bari menyamakan perbuatan mengkafirkan orang Islam lain dengan Khawarij, atau dengan kata kata lain, Fathul Bari mengatakan TGHA adalah khawarij.

Mudahnya berhukum dengan perkara yang berkaitan ideologi tanpa sedikitpun mahu merujuk dengan pelawaan TGHA untuk bermuzakarah berkaitan dengan amanat itu.Ini terus menghukum, cuma yang peliknya hukumannya ialah minta maaf!kenapa minta maaf?kerana THGA mengkafirkan seluruh ahli UMNO? Istimewa sangat ker UMNO?atau seluruh ahli UMNO itu pengamal Islam yang patut?Atau UMNO adalah satu satunya parti yang teguh pendiriannya tentang Hudud?


Bercakap pasal hudud, apa kata Fathul Bari tentang pemimpin pemimpinnya yang pernah memperlekehkan hudud, bukan sahaja 31 tahun dulu, malah ada yang 50 tahun yang lampau, bukan seorang malah ramai sehingga pemimpin yang sakarangpun turut perlekehkan hudud!tak perlukan mereka ini minta maaf.Minta maaf pada ALLAH?

Inilah perkara yang menjadikan Fathul Bari ini kelihatan bodoh walaupun banyak ilmu.Kitab Mastika hadis keluaran jabatan perdana menteripun memasukan huraian lengkap mengenai kata kata pemimpin UMNO dulu dan sekarang serta keperluan untuk mereka bersahadah kembali di mana kalau mereka enggan menjadi kewajiban pemerintah melaksanakan hukum bunuh.Apa Fathul Bari mahu mengatakan kitab ini salah, atau mungkin kitab khawarij juga?

Memutarkan belit kenyataan memang sudah menjadi kerja UMNO tetapi agak malang seorang yang berimejkan "anak Pak Wahab" yang fokus kepada sunnah nabi tidak sepatutnya memberi bai'ah kepada ketua yang carahidupnya jauh dari sunnah.Apatah lagi anak Pak Wahab ini turut menimba ilmu putar alam dari ketuanya dan terus menerus memutarkannya demi untuk membenarkan setiap perbuatan ketuanya.

Bodohnya Fathul Bari kerana tidak sedar pembohongan itu bukan sahaja ketinggalan zaman tetapi secara jelas menyembunyikan fakta yang lebih penting dalam kehidupan umat Islam berbanding kehidupan orang orang UMNO yang semakin pupus.

Fathul Bari cuba menyembunyikan pelawaan muzakarah dan penjelasan tentang amanat Hadi yang dibuat bertahun tahun dulu sebaliknya turut sama dalam tindakan memutarkan semula amanat ini sebagai satu isu politik UMNO.Apakah Fathul Bari tidak menyedari bahawa hari ini ramai rakyat yang sudah mengetahui taktik dan teknik UMNO dalam persada politik negara dan Fathul Bari yang sepatutnya menjadi ulamak tempat rujukan UMNO turut sama bergelombang dengan tahi UMNO.

Memang bodohlah Fathul Bari ni.Semakin bercakap, semakin terserlah kebodohannya.

http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=print&sid=1834


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas