BlogList Malaysia

08 August 2012

Haram, Berdosa Undi DAP.. Undi MCA Ok..!!

Ular Dalam Semak Umno


KOTA BHARU 7 Ogos - Adalah haram dan berdosa untuk umat Islam menyokong DAP yang secara terang-terangan menentang penubuhan negara Islam serta pelaksanaan hukum hudud.

Pengasas Pondok Geting, Tumpat, Abdullah Sa'amah berkata, umat Islam juga tidak boleh menyokong mana-mana pihak yang bekerjasama atau menjalin pakatan dengan DAP pada pilihan raya kerana sokongan itu akan turut membawa kemenangan kepada DAP.

Beliau berkata, agenda perjuangan DAP berbeza dengan MCA dan MIC dalam Barisan Nasional (BN) yang digolongkan sebagai bukan kafir harbi iaitu tidak membawa kemudaratan kepada kedudukan Islam dan umat Islam.

"Perjuangan DAP tidak terima Perlembagaan negara, mereka mahu sama rata Islam dan bukan Islam, kuil dan masjid juga mahu sama rata. Wajib orang Islam dalam Pas, UMNO dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) menolak DAP yang mencari jalan hendak menguasai negara melalui undi pada pilihan raya.


- utuseks


‘Soi Lek, jangan hina Islam’
FMT Staff
| December 11, 2011

Wira Perkasa memberi amaran kepada Presiden MCA supaya jangan campur urusan Islam dan hukum hudud.



PETALING JAYA: Wira Perkasa Malaysia memberi amaran keras kepada MCA dan presidennya Datuk Seri Dr Chua Soi Lek serta semua pemimpin bukan Islam supaya berhenti dari menghina Islam dan hukum hudud.
“Biar isu hudud di tentukan oleh orang Islam sendiri. MCA jaga kaum kamu, dalam masa yang sama kita sebagai Tuan di negara ini tidak pernah mempertikaikan agama-agama kamu,” tegas ketuanya Irwan Fahmi Ideris dalam satu kenyataan media hari ini.

“Tolong jangan campur urusan Islam. Soi Lek, jangan kamu “menjadi duri dalam daging”, “gunting dalam lipatan”. Parti MCA ini telah gagal pada Pilihan Raya Umum ke 12 tempoh hari, sepatutnya kembalikan kepercayaan kaum kamu.


“Kepimpinan Wira mencabar MCA tunjukkan kekuatan kamu, bukan membuat kenyataan yang menghina Islam,” katanya.


Ujar beliau, “harus di ingat Perkasa mempunyai pengundi-pengundi di seluruh pelusuk negara, kita akan pastikan calon-calon yang mengguris perasaan orang-orang Islam akan tumbang pada PRU yang akan datang.”


Sebelum itu, Naib Presiden PAS Dato’ Mahfuz Omar mengucapkan ‘tahniah’ kepada Umno kerana memberi lesen dan permit kepada ‘anak angkat’ mereka, Soi Lek untuk terus mencerca Islam.


Kata-kata sinis tetapi cukup tegas itu ditujukan oleh ahli parlimen Pokok Sena itu kepada Umno yang diterajui oleh Datuk Seri Najib Tun Razak yang ‘sepi tanpa suara’ apabila Islam diperlekehkan oleh rakan sekutunya dari MCA.


Dalam perkembangan berkaitan, Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) menyerahkan satu memorandum kepada Soi Lek pada 9 Disember lalu di Wisma MCA mengulangi gesaan agar Presiden MCA itu memohon maaf secara terbuka kepada semua umat Islam di negara ini ekoran kenyataan yang menghina Islam itu.


Soi Lek dalam satu kenyataannya menyifatkan pelaksanaan hukum hudud akan membawa kepada kemusnahan ekonomi Malaysia serta merupakan hukum undang-undang yang zalim.


Beliau juga dilaporkan mengeluarkan kenyataan bahawa pelaksanaan hukum hudud akan menakutkan para pelabur asing untuk datang melabur di negara ini dan menyebabkan kemunduran ekonomi.



Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas