07 August 2012

Cerita Tentang Pimpinan Pakatan Perak Yang Bangang Nak Mampuih...

Rebel dalam DAP Perak
Oleh: MSK

Katakanlah aku ahli DAP dan jadi Pengerusi untuk satu cawangan. Macam mana kalau aku buat satu program majlis makan malam untuk mendapatkan dana untuk Pilihanraya? Lagi best, kawasan Parlimen aku bukan kawasan DAP tapi kawasan PKR. Dan DUN didalam Parlimen tu pun tak ada satu pun yang ditandingi oleh DAP.

Kalau susah nak bayangkan..ambik contoh Parlimen Lumut. Parlimen …PKR bertanding. DUN Pangkor juga ditandingi oleh PKR manakala DUN Pasir Panjang diwakili oleh PAS. DAP langsung tak bertanding tapi aku sebagai Pengerusi DAP cawangan cuba menganjurkan majlis makan malam untuk mengutip dana untuk pilihanraya. Sudah pasti PKR tak ada masalah. Sebab aku buat untuk depa. PAS juga dah tentu seronok sebab aku tolong depa.


Tapi masalahnya, aku Pengerusi DAP cawangan dan nak buat program untuk kutip duit macam ni kena minta kebenaran dari DAP negeri. Patutkah DAP negeri luluskan program aku?

Kalau DAP negeri mempunyai semangat Pakatan Rakyat, aku tak nampak ada masalah. Lagi pun DAP negeri bukan payah keluar duit satu sen pun. Sebaliknya, DAP negeri akan dapat kredit dan boleh dijaja kesana sini bahawa DAP bersedia membantu parti-parti dalam PR walau kat mana saja!!

Atas semangat itu, aku pun terus buat persediaan sementara kawan-kawan lain uruskan formaliti mendapatkan kebenaran dari DAP negeri. Tempat lain buat majlis makan malam..tak payah tunggu kebenaran. Buat saja dulu kemudian baru bagi tau.



Tiba-tiba..bila semua persiapan dibuat. Tiket dah dijual. Makanan pun dah ditempah..DAP negeri tak bagi kebenaran!! Apa citer?

Pasai apa tak bagi buat? Apakah kerana DAP Perak tak mau bagi ahlinya buat program untuk parti lain?



Tak mengapa… Oleh kerana DAP Perak tak mahu memberikan kebenaran.tak apa la.Kita jangan pakai nama DAP sebaliknya kita pakai nama lain. Kita namakan program tersebut “Majlis Makan Malam anjuran Komiti Gerakkerja Pilihanraya DUN Pasir Panjang.”

Dan oleh kerana yang akan bertanding dalam PRU nanti ialah PKR untuk Parlimen Lumut dan PAS diPasir Panjang, kita buat dengan PAS dan PKR. Ahli-ahi DAP yang nak membantu, kita buat atas nama Pakatan Rakyat, bukan atas nama DAP.

Tapi bila guna nama Pakatan Rakyat, kena la bubuh bendera DAP sekali. Tak kan Pakatan Rakyat ni diantara PAS dengan PKR saja. Yang ni pun tak boleh ka? Apa nak jadi dengan DAP Perak ni? Mampuih pi kat depa la. Bukan takat arahan dari negeri..malah DAP Kebangsaan pun digunakan untuk menggagalkan program ini.


Majlis pun dijalankan seperti yang dirancangkan. Tapi ada pulak orang Ngeh yang pi tampal notis kat pintu masuk dewan bahawa program ini diharamkan oleh DAP. Bukan setakat notis,keluar kenyataan akhbar supaya majlis itu dihentikan dan penganjur diminta memulangkan balik duit yang sudah dikutip. Tak cukup dengan notis dan kenyataan akhbar, beribu sms dihantar kepada orang Lumut jangan hadir ke majlis ini!!

Yang menariknya, orang yang bagi duit pun tak mau duit depa balik. Depa tetap mahu majlis itu diteruskan! DAP Perak kata program tersebut haram, tapi DAP Lumut kata..mampuih pi.

So, malam tu kita pakat ramai-ramai supaya jangan ada sapa-sapa yang pakai baju DAP. Ahli DAP pun tak boleh pakai baju DAP. Sebaliknya, pakai baju lain. Malam tu semua orang boleh pakai baju PKR, jeket PAS atau apa saja..kecuali lambang DAP sebab DAP negeri kata itu program haram.

Tak boleh jugak!!

Untuk menggagalkan program tersebut, DAP negeri telah memberitahu semua kepimpinan PKR dan PAS Perak supaya jangan hadir dalam majlis tersebut. Itu program haram.

DAP negeri juga memberitahu ahli-ahlinya supaya jangan hadir ke program tersebut.

Tapi bukan ahli-ahli DAP saja, Speaker DUN Selangor dari DAP dan ADUN Sekincan dari DAP buat tak tau saja arahan DAP Perak. Rafizi juga datang malam tu. Kepimpinan PR Lumut semua hadir malam tu. Malah sekitar dua ribu orang hadir malam itu untuk membantah arahan DAP Perak.


Sayang..program yang cukup meriah itu dibuat untuk membantu PAS di Pasir Panjang. Tapi tak ada seorang pun pemimpin tinggi PAS yang hadir. DAP Perak mengharamkan majlis tersebut, tetapi pemimpin DAP Selangor pun buat tak tau sebab depa tau, pengundi lebih berharga dari Ngeh dan Nga.

Rafizi jadi Superstar malam tu. PKR tak payah buat apa-apa..tapi seluruh tumpuan dapat kat PKR. Yang teruk buat kerja ialah orang DAP dan PAS.

Aku tak mau la nak kata pemimpin bangang. Tapi kalau Ngeh dan Nga itu lebih penting dari pengundi sendiri..yang tu aku kata bangang.


Sumber - http://mediaperak.com/2012/08/06/rebel-dalam-dap-perak/


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas