BlogList Malaysia

01 August 2012

Botol Arak Gergasi Bertema 'Syawal Ceria' Hanya Di Pulau Pinang

Atas apa juga alasan samaada pengurus pusat membeli belah yang mempamerkan replika botol bersama-sama 400 botol kosong arak itu bukan beragama Islam dan tidak memahami Islam atau apa sahaja, ini bukanlah alasan untuk tidak mengatakan bahawa ini adalah satu tindakan paling kurang ajar dan amat bodoh.. Tak perlulah membela dengan cuba mengaitkan dengan sejarah siapa yang merasmikan kilang arak di Malaysia. Biarlah itu menjadi sejarah. Apa yang pasti Kerajaan Pulau Pinang terutamanya exco agama yang baru patut peka dengan masalah ini.



GEORGE TOWN, 31 Julai -- Replika susunan botol arak gergasi yang dipamerkan ditempat awam bersebelahan dengan perhiasan mempromosikan bulan Syawal di sini, hari ini.

Orang ramai terutama umat Islam yang melalui kawasan pusat membeli-belah di Pusat Bandar George Town akan terkejut melihat replika susunan botol arak gergasi yang dipamerkan ditempat awam bersebelahan dengan perhiasan mempromosikan bulan Syawal.


Lebih 400 botol-botol arak kosong disusun di dalam sebuah ruang pameran di kawasan awam yang dikunjungi oleh orang-ramai.-Bernama






Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas