BlogList Malaysia

25 March 2012

Pusat Fidlot Milik Ali Rustam




"Negeri Maju Negeriku Sayang, Negeri Bandar Teknologi Hijau". Itulah tema sebuah negeri Melaka yang agak kontroversi kemajuannya. Adakah mereka faham apa itu Bandar Teknologi Hijau dengan Bandar Hijau? Jika diperhatikan di Melaka mengikut sumber dari seorang JKKK yang rapat dengan aku bahawa Melaka sebenarnya bukan Bandar Teknologi Hijau sebaliknya Bandar Hijau.

Kata JKKK itu, Melaka tidak layak digelar Bandar Teknologi Hijau memandangkan tiada teknologi yang boleh dibanggakan. Mengapa JKKK itu berkata demikian mengenai Bandar Hijau kerana Melaka penuh dengan tumbuhan hiasan yang menghijau ditepi jalan dan itu yang dikatakan Bandar Hijau namun itu berlaku hanya di bandar dan tidak berlaku diluar bandar.

Berbalik kita kepada gambar yang di emel kepada aku pada tengahari tadi, banyak lembu terbiar bersepah di tepi jalan. Bagaimana lembu ini boleh dibiarkan meragut rumput di tepi jalan dan adakah itu ladang fidlot yang diusahakan oleh Ali Rustam. Lembu terbiar ini boleh membahayakan pengguna jalan raya kerana dekat dengan tepi jalan seperti dalam gambarajah di atas.

Adakah lembu ini pemberian Kak Ijat kepada Abang Ali? Kalau nak tahu cuba tanya sendiri Ketua Menteri Melaka. Pihak Berkuasa Tempatan juga harus memainkan peranan supaya lembu yang berkeliaran ini tidak mencacatkan pemandangan Negeri Maju Negeriku Sayang, Negeri Bandar Teknologi Hijau ini.

http://kijang59.blogspot.com/2012/03/pusat-fidlot-milik-ali-rustam.html


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas