BlogList Malaysia

26 June 2010

Ulama Seperti Ini Tak Perlu Dihormati

Ulama Muda Ada Tawar Menawar Sebelum Menyertai Umno

Kenapa mengambil masa begitu lama yang dikatakan Ulama muda ni untuk meyertai Umno?, mereka lahir dari negara mana ?, bila masuk Malaysia ?.

Sebelum ini di mana mereka2 ini ?, sememang nya mereka menyertai Umno hanya kerana habuan, mereka ini sememang nya tidak bertanggung jawab dalam hala tuju politik bernegara, amat dangkal baru sekarang menyertai politik, itu pun dengan berbagai2 janji, ini kerana realiti Umno yang suka menyogok.

Satu soalan lagi, adakah mereka baru mendaftar menjadi ahli Umno atau sememang nya darah daging berketurunan Umno ?, sejak dulu dan kini, buat lawak laa ulama ni dekat2 pilihanraya cari duit, macam cerita P.Ramlee la pulak 40 penyamun.


Ulama seperti ini tidak perlu di hormati, kerana mereka membiarkan sekian lama negara di perintah dengan ideologi kabur Umno dengan terang2an bercanggah dengan peraturan Islam, mampu kah meraka2 ini merobah Umno ?, sedang kan sebelum sudah ramai Ulama senyap kata madey tidak bolih buat apa2, mereka hanya boneka Umno sambil merembat elaun2 dan gaji buta jah, sebagai pengunci mulut dan otak mereka.

Di bawah ini ayat2 bodoh pertama ulama muda, yang bermaksud politik suku ugama suku.

*
"Kemasukan ini bukan berlandaskan politik dan bukan bertujuan untuk melaga-lagakan mana-mana pihak. Kami optimis terhadap ruang-ruang yang boleh dilaksanakan untuk mendekati dan membina jati diri golongan muda," kata Fadlan yang juga pensyarah Fakulti Pengajian Islam, Universiti Kebangsaan Malaysia pada sidang media selepas majlis penyerahan borang itu.


Aku tidak heran bila meraka di namakan Ulama Umno, kerana mereka berapa kerat jah berbanding ramai nya sekular2 dalam Umno yang berpandangan kebaratan. - tok ggawo

3 Komen :

Anonymous ,  June 26, 2010 at 9:07 AM  

Kalau ulama pun tak hendak dihormati....tak tau le ape nak cakap lagi???
Bila agama dipolitikkan mcm-mcm berlaku, cuma ulama PAS aje perlu dihormati??
Pendek cerita skg ni orang ramai pandang ulama ni mcm org biasa....tak perlu dihormati pandangan mereka kerana politik & kepentingan individu.
Tak lama lgi, sami, padri masuk keahlian BN....apa cerita??

Anonymous ,  June 26, 2010 at 9:50 AM  

Siapa yang bagi gelaran ulamak kat pak2 ni. Ulamak bukan satu gelaran yang boleh dipermainkan.

Anonymous ,  June 26, 2010 at 10:49 AM  

Bongok punya UMNGOK!Budak2 yang baru habis tadika diberi gelaran ulamak?Bangang tak habis2 termasuklah anon 9:07 tu!

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas