BlogList Malaysia

26 March 2010

Mana Pergi Ibrahim Ali Pejuang Ketuanan Melayu?

Sebab Perkara Ini Tidak Berlaku Di Pulau Pinang Atau Negeri Pakatan Rakyat Yang Lain Maka Mampuih Pi La Kot..

Dalam kejadian 12 rumah yang didakwa rumah setinggan di Kampung Denai Pinggiran, Kempas, Johor telah dirobohkan oleh Pejabat Tanah dan Galian daerah, Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB) dan dengan kerjasama Tenaga Nasional Berhad (TNB).

Seramai 12 pegawai dan 112 anggota polis telah ditempatkan di kawasan berkenaan untuk memastikan keselamatan dan ketenteraman awam berada dalam keadaan terkawal bagi mengelakkan berlaku kejadian tidak diingini.


Berpura-purakah anak-anak kecil ini?


Satu lagi kampung Melayu bakal hilang dari muka bumi, mereka dah tinggal di sini selama 36 tahun dan di halau keluar tanpa sebarang pampasan....

Selama 36 tahun itulah mereka telah dijanjikan berbagai oleh sang penguasa bagi menjamin penguasaan mereka..


Ketika Kampung Buah Pala menghadapi nasib yang sama Media UMNO/BN riuh rendah mencanangkan kekejaman yang kononnya dilakukan terhadap penduduk oleh kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang walhal tanah Kampung BUah Pala itu telah dijual semasa era Koh Tsu Koon lagi.. dan penduduk Kampung Buah Pala juga telah diberikan pampas an yang setimpal.

Kalau Kampung Buah Pala yang dianngap setinggan, penduduk diberikan pampasan RM250,000.00 dan lot rumah, apa bezanya dengan Kampung Denai Pinggiran ini?

Adakah kerana Kampung Buah Pala terletak didalam Negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat dan Kampung Denai Pinggiran ini terletak didalam negeri yang diperintah oleh UMNO/BN maka layanan terhadap penduduk berbeza?
















Kemana menghilang pejuang-pejuang Bangsa, kemana menghilang Presiden Perkasa? Adakah kerana tidak menguntungkan mereka penduduk Kampung Denai Pinggiran dibiar sendirian meratap hiba mengenang nasib mereka?

Inilah nasib orang melayu di bumi Johor.....Moga UMNO terus perintah Johor! - anak sungai derhaka

4 Komen :

azman kamarul March 26, 2010 at 6:07 PM  

Mana "Raja Katak Malaysia Dari Pasir Mas" yang mempertahankan Melayu tu...busuk perut betul katak sekor ni...

dari du;lu sampai sekarang benci umno ,  March 26, 2010 at 9:07 PM  

itu le contoh2 kekejaman umno yg terpekik terlolong,melolong2 mcm anjing liar...konon2 nak memartabatkan nasib bangsa melayu,seolah2 sekira klu umno tiada org melayu akan merempat di tanah air sendiri....tengok le apa yg umno dah buat pada org melayu....takkan selama2nya org melayu akan terus bodoh,banggang,bebal,bahalol,mcm lembu,mcm kerbau,mcm keldai....kah kah kah....betul2 le sial nya org melayu ni....sampai bila ke org melayu ni nak sedar....

hj jamaludin ,  March 27, 2010 at 1:52 AM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
"AJAL MAUT,REZEKI,JODOH DITENTUKKAN OLEH ALLAH SWT " terhadap Hambanya diBumi Allah SWT tapi " TANAH,LETRIK,AIR,WANG RINGGIT,PANGKAT,KEPUTUSAN MAHKAMAH
MAKANAN/MINUMAN,PETROL,BARANG KEPERLUAN HARIAN DITENTUKAN OLEH UMNOBN DIATAS RAKYAT DIBUMI 1 MALAYSIA"
So kesimpulannya mudah je! Karamkan atau jahanamkan UMNOBN semasa pilihanraya kecil atau umum.
Beri signal atau kesedaran terhadap orang orang Melayu yang duduk di dalam UMNOBN yang bongkak dan sombong, menghukum orang mengikut kepala mak bapa mereka . Seolah olah mereka ini (UMNOBN)lebih baik dari hukuman Allah SWT.
Tapi susahlah orang Melayu ni , sekarang menangis macam nak gila ,tapi bila pilihanraya nanti kena jolok Ringgit Malaysia , hilang nangisnya , timbul senyuman bila dapat habuan dari UMNOBN . Melayu kan mudah lupa.

cucu mamak kutty ori punya tau ,  March 27, 2010 at 10:07 PM  

melayu klu terus2an sokong umno tu le salah tandanya nak pelingkup aje le melayu ni

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas